Egy meglepő megoldás: hogyan szerezzünk új vevőket és piacokat?
Mintegy 100 millió dollárt fizetett az egyébként megosztott üdülési jogokat (“time-sharing”) értékesítő, floridai székhelyű Wyndham Destinations vállalat a szintén amerikai, mintegy 120 milliós olvasóközönséggel rendelkező Meredith Corporationnak a Travel + Leisure magazin portfóliójáért egy „adásvételi és visszavásárlási” ügylet keretében – írja a Flashes and Flames média szakportál. A tartalom a 30 éves futamidejű tranzakció alatt végig független marad, a nyomtatott havi folyóirat, amelynek nemzetközi olvasótábora 35 milliós, zavartalanul folytatódik.
A Wyndham pedig jogot szerzett az 1937 óta a piacon lévő lap patinás nevének használatára, amit az üzletének bővítésére tervez felhasználni. Rengeteg cég küszködik ma azzal, hogy új vevőket szerezzen és a tevékenységét bővítve új piacokon vesse meg a lábát. Egy patinás, már régóta a piacon lévő magazin meglévő, elkötelezett olvasóközönsége ebben óriási segítség lehet. A megállapodás után ugyanis a Wyndham megváltoztatja saját nevét Travel + Leisure-re, és annak bázisán igyekszik szélesíteni saját szolgáltatási palettáját. Ez a fajta együttműködése nem teljesen új: számos márka használ magazint arra, hogy megbízható média segítségével új közönséget érjen el. Az Away bőröndmárka 2017-ben indította el saját nyomtatott és digitális utazási magazinját, a lakáskiadással foglalkozó Airbnb három éven át működött együtt a Hearst Corp-val egy szponzorált kiadványban.

Magyarországon a HG Media Grouppal együttműködve többek közt a MOL, az Audi, a Volkswagen, a Seiko és a Wiking Yacht Club is használ saját magazinokat az ügyfélszerzésre- és megtartásra. A Wyndham – Meredith üzlet várhatóan felértékeli majd az erős tartalommal és márkanévvel rendelkező magazinokat és kiadóikat – jósolja az utazási ágazatra specializálódott Skift hírügynökség is. Ha szeretné megtudni, milyen lehetőségi adódnak az üzlet bővítésére a márkamagazinok magas elkötelezettségű olvasóközönségével, hívja Kolozsi Gábort és 5 percben elmondjuk Önnek.