
Aki egyhelyben áll, az visszalép – legalábbis a versenytársakhoz képest. Az üzletek és iskolák bezárása, a távoktatás, az online vásárlás és az otthoni munkavégzés ugrásszerű terjedése az emberektől és a vállalkozásoktól is a korábbinál gyorsabb alkalmazkodást kívánt meg, a változó vásárlói igényeket pedig a technológiának és a trendeknek is tükrözniük kell. A kreatív világban ismert Graphicmama blog – kutatások és tapasztalatok alapján – a 12 legfontosabbat mutatja be hiánypótló összeállításában.
Az egyik leglátványosabb terület a kiterjesztett és a virtuális valóság robbanásszerű térhódítása lesz. A megnövekedett számítógépes teljesítmény, a könnyen elérhető szoftverek lehetővé teszik a hiper-valóságos látvány elérését: a 3D-s látvány – elsősorban weboldalakon – nemcsak kisebb elemként szerepel, hanem a középpontba kerül (vagy akár az egész oldalt uralja), a felkapott tervezők kombinálják a 3D-s rajzokat fényképekkel vagy illusztrációkkal, vagy mozgást és animációt adnak hozzá, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül.
A 2021-es meghatározó trendek közé tartoznak a emoji-k is. A piktogramokkal a tervezők érzelmeket adhatnak webhelyekhez (amely ösztönzi az interakciót és választ eredményez), a nyomtatott médiához, de akár termék csomagoláshoz is. Csakúgy, mint a rajzfilm figurák, illusztrációk alkalmazása, ami a nemrég megújult Haszon magazinban is visszatérő elem.
Az organikus, lágyabb, természetes dizájntrendek előtérbe kerülését – ezt a Hamu és Gyémánt magazinban már mi is használjuk – a járványhelyzet segítheti: az emberek, akiknek már egy jóideje nincs lehetőségük elég időt “kint” tölteni. A korábbinál jobban értékelik a természet, a természetes fények, a lágyabb, földszínek és a tónusok, a színskálák természetes színátmeneteinek használatát. A kereskedelmi tervezőknek fontos tükrözniük ezt a hangulatot. Ha Mohamed nem megy a hegyhez, akkor a hegy megy Mohamedhez.
Népszerűek lesznek a monokróm, illetve kétszínű vizuális megoldások is. A “nagyon korlátozott paletta” egy ideje már a modern dizájn része. A sima, hűvös megjelenés és hangulat a fogyasztó számára is egyszerűsíti a tervezést, az agy nincs elárasztva a tervezési jellemzők bonyolult keverékével, amelyek mind egymás ellen hatnak. A félárnyék és a monokróm kialakítás logikus következő lépés, amely háttér-atmoszférát teremt, miközben felhasználja a technológia fortélyait. Az emberek – részben kényszerűségből – több időt töltenek ma a számítógépük előtt. És értékelik, ha a látvány a webhelyek a színek és a témák nyugodtabb kombinációjával fogják össze és hangsúlyozzák a szín érzelmi hatását.
Mind a 12 trendet megtekintheti – csodálatos illusztrációkkal együtt – az alábbi linken:
https://graphicmama.com/blog/graphic-design-trends-2021/
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2022/02/01_B1_B2_B3_B4_trial_page-0001.jpg
1754
1211
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2022-02-19 08:14:042024-05-16 07:12:44Az infláció réme. Megjelent a februári Haszon magazin
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2022/02/címlap-1-scaled.jpg
2560
1783
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2022-02-07 08:57:202024-05-16 07:12:44Cabernet franc a VINCE Magazin februári fókuszában
Élőzés, mikrovideók, vertikális videók – ezek a trendek határozzák meg 2022-ben a közösségi médiát
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2022/01/Haszon_2021_12.jpg
842
581
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2022-01-07 10:19:122024-05-16 07:12:44Íme, a Haszon magazin 2022 januári száma!
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2021/12/vinceuj-scaled.jpg
2560
1945
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2021-12-16 09:20:132024-05-16 07:12:44Megjelent a Vince bormagazin december-januári száma!
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2021/12/B1-cover_2021_04_RS-1.jpg
2000
1509
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2021-12-14 09:27:452024-05-16 07:12:44Rudolf Péterrel a címlapon megjelent a Hamu és Gyémánt 2021/2022 téli száma!
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2021/12/bazilika.webp
902
1604
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2021-12-11 17:35:532024-05-16 07:12:44Idén is Európa legjobb karácsonyi vásárának választották az Advent Bazilikát!
Felsőfokú végzettségű nők konkrét szolgáltatókat kerestek az Őszi Esküvő Kiállításon
https://hgmedia.hu/wp-content/uploads/2021/11/vince1-scaled.jpg
2560
1801
Györkös Dóra
/wp-content/uploads/2021/06/10_hgmedia_red_logo-e1622633546137.png
Györkös Dóra2021-11-22 09:21:482024-05-16 07:12:44Édes borokkal kényeztet a novemberi Vince magazin!