Aki egyhelyben áll, az visszalép – legalábbis a versenytársakhoz képest. Az üzletek és iskolák bezárása, a távoktatás, az online vásárlás és az otthoni munkavégzés ugrásszerű terjedése az emberektől és a vállalkozásoktól is a korábbinál gyorsabb alkalmazkodást kívánt meg, a változó vásárlói igényeket pedig a technológiának és a trendeknek is tükrözniük kell. A kreatív világban ismert Graphicmama blog – kutatások és tapasztalatok alapján – a 12 legfontosabbat mutatja be hiánypótló összeállításában.
Az egyik leglátványosabb terület a kiterjesztett és a virtuális valóság robbanásszerű térhódítása lesz. A megnövekedett számítógépes teljesítmény, a könnyen elérhető szoftverek lehetővé teszik a hiper-valóságos látvány elérését: a 3D-s látvány – elsősorban weboldalakon – nemcsak kisebb elemként szerepel, hanem a középpontba kerül (vagy akár az egész oldalt uralja), a felkapott tervezők kombinálják a 3D-s rajzokat fényképekkel vagy illusztrációkkal, vagy mozgást és animációt adnak hozzá, hogy kiemelkedjenek a versenytársak közül.
A 2021-es meghatározó trendek közé tartoznak a emoji-k is. A piktogramokkal a tervezők érzelmeket adhatnak webhelyekhez (amely ösztönzi az interakciót és választ eredményez), a nyomtatott médiához, de akár termék csomagoláshoz is. Csakúgy, mint a rajzfilm figurák, illusztrációk alkalmazása, ami a nemrég megújult Haszon magazinban is visszatérő elem.
Az organikus, lágyabb, természetes dizájntrendek előtérbe kerülését – ezt a Hamu és Gyémánt magazinban már mi is használjuk – a járványhelyzet segítheti: az emberek, akiknek már egy jóideje nincs lehetőségük elég időt “kint” tölteni. A korábbinál jobban értékelik a természet, a természetes fények, a lágyabb, földszínek és a tónusok, a színskálák természetes színátmeneteinek használatát. A kereskedelmi tervezőknek fontos tükrözniük ezt a hangulatot. Ha Mohamed nem megy a hegyhez, akkor a hegy megy Mohamedhez.
Népszerűek lesznek a monokróm, illetve kétszínű vizuális megoldások is. A “nagyon korlátozott paletta” egy ideje már a modern dizájn része. A sima, hűvös megjelenés és hangulat a fogyasztó számára is egyszerűsíti a tervezést, az agy nincs elárasztva a tervezési jellemzők bonyolult keverékével, amelyek mind egymás ellen hatnak. A félárnyék és a monokróm kialakítás logikus következő lépés, amely háttér-atmoszférát teremt, miközben felhasználja a technológia fortélyait. Az emberek – részben kényszerűségből – több időt töltenek ma a számítógépük előtt. És értékelik, ha a látvány a webhelyek a színek és a témák nyugodtabb kombinációjával fogják össze és hangsúlyozzák a szín érzelmi hatását.
Mind a 12 trendet megtekintheti – csodálatos illusztrációkkal együtt – az alábbi linken:
https://graphicmama.com/blog/graphic-design-trends-2021/